24 poze   2558 vizite

Standardul rasei VRDF

STANDARDUL RASEI
(Indrumar pentru cei care vor sa creasca acest porumbel fenomenal)
Impresia generale: Porumbelul “Voiajor de Bucuresti “ are o forma exterioara aerodinamica si atletica care sa-i asigure posibilitatea de a zbura .Porumbelul trebuie sa aiba un cap expresiv cu ochi ageri ,clari si patrunzatori ,o tinuta corporala cu forme placute ,bine proportionate.
Ciocul : este destul de gros, mai puternic la masculi decat la femele.Trebuie sa fie bine proportionat ca marime cu capul si corpul, in aparenta robust,puternic si bine fixat in cap. Partea superioara si cea inferioara a ciocului trebuie sa se inchida perfect. Partea superioara trebuie sa depaseasca foarte putin partea inferioara.Ciocul are culoare negru mat la porumbeii albastri si guti ,dar sunt si exemplare de culoare inchisa care au ciocul deschis , spre sidef. Acest lucru nu constituie un defect.La porumbei argintii si trestii ,culoarea ciocului trebuie sa fie deschisa(canie , de culoare osului)

Umflaturile nazale sunt destul de mari, late si mai inalte la extremitatea din spre brida ,ascutindu-se simetric spre varful ciocului.Privite din fata ,de la nivelul bridei ,au forma unui triunghi cu baza spre cap. Privite din profil,ele umple unghiul dintre cioc si brida.Umflaturile nazale au cute fine longitudinal care vin spre cioc ,mai fine la tineri si mai cutate la cei maturi ,insa ele pastreaza forma de ansamblu (nu se incretesc ca la porumbeii carieri) Ele sunt mai dezvoltate la masculi si mai mari , iar la femele mai mici. Umflaturile nazale trebuie sa fie apropiate si lipite in partea superioara .Sunt albe ,pudrate si curate. Lungimea ciocului si a umflaturilor nazale trebuie sa aiba aproximativ 23- 25mm maxim, la masculi si aproximativ 22-24mm la femele. Legatura intre cap si cioc , numita “ BRIDA “ trebuie sa fie lina, continuand ca directie linia ciocului, fara scobitura din partile laterale sau de sus. Avand o latime aproximativ 16-22 mm la masculi si 14-18 mm la femele.
Capul trebuie sa fie proportional cu corpul, convex si putin rotunjit. El va reflecta fara ezitare atat rasa cat si sexul, exprimand noblete , voiciune si energie. Partea din spate a capului( ceafa) trebuie sa fie profunda si lata de aproximativ 25-28 mm la masculi si 22-25 mm la femele. Fruntea trebuie sa fie bine dezvoltata atat in lungime cat si in inaltime , la femele mai fina si mai redusa,iar la masculi mai proeminenta , ajutand foarte mult la determinarea sexului.Aspectul capului trebuie sa formeze un ansamblu armonios cu restul corpului ,care sa-i prezinte si el caracterele rasei.Marimea capului cu cioc si umflaturile nazale trebuie sa fie de aproximativ 60-70mm la masculi si 55-65 la femele.
Ochii trebuie sa fie expresivi , cu pupile rotunde si negre. Culoarea irisului este alba sau brun. Ochii sunt incojurati strans de ploape ,care trebuie sa fie bine marcate , dand forme rotunde ochilor.
Genele sunt putin dezvoltate la masculi in partea superioara , partea de sus din fata( ca o semi-luna)si mai putin dezvoltate la femele.Culoarea genelor si a ploapelor trebuie sa fie albe.

Gatul este masiv si bine proportional cu celelalte regiuni ale corpului( nici foarte lung, nici foarte scurt)aproximativ 50-60 mm. Trecerea dintre gat si trunchi trebuie sa se faca printr-o curba lina. Gatul va fi acoperit de pene , iar legatura dintre gat si partea inferioara a ciocului este completata de o barbita vizibila , dar nu exagerat de mare .La unele exemplare se pot vedea de-a lungul gatului, in partea dinspre fata stanga-dreapta ,cate una-doua dungi ca niste pliuri(brazede) .Acestea nu costituie un defect si este un punct de mare valoare pentru viitorul “voiajorului de bucuresti.”
Trunchiul trebuie sa aiba pieptul larg ,aproximativ 90-100 mm la masculi si 85-95 mm la femele , iesit spre inainte, umeri puternici cu articulatiile aripilor puternice. Ansamblu trunchiului va prezenta un “tot” care se ingusteaza de la piept spre coada, dand impresia formei de ou taiat pe jumatate si pe lungime. Legatura dintre gat gusa si piept trebuie sa fie fara intrerupere pana la picioare. Gusa sa nu fie mai jos decat pieptul.
Picioarele trebuie sa fie proportionale cu corpul ,avand o lungime de sub talpa pana la genunchi aproximativ 40-45 mm, de culoare rosie si nu trebuie sa fie nici prea apropiate ,nici prea distantate.Piciorul este legat de trunchi prin gamba(tibie) care trebuie sa fie imbracata de pene,mai lat in parte superioara (spre trunchi) si ingustandu-se spre picior formand un fel de pantalon .(al doilea punct de mare valoare tot pentru viitorul “ voiajorului de bucuresti”Degetele picioarelor fara pene pee le, cu unghiile negre la albastrii si guti si albe la trestii si argintii.

Coada trebuie sa fie bine prinsa de crupa si protejata de mici pene,care pornesc de la punctul de prindere.Trebuie sa fie mobile ,ramanand tot timpul compacta (stransa) si prezentand o pozitie aproape orizontala. Lungimea cozii trebuie sa fie proportionala cu lungimea corpului si aripei, aproximativ 120-130mm. Latimea ei sa fie cat a unei pene ,o pana si un sfert. Este foarte importanta latimea penelor care invelesc coada deasupra si dedesubtul ei.Penele subcodale trebuie sa imbrace coada mai mult de trei sferturi ,ajungand aproape in varful ei.

Aripile puternice ,cu remigile principale late si bine lipite de corp.Varful lor sa se apropie una de cealalta deasupra cozii. Incheieturile sa fie groase, musculoase, ramanand acoperite de penajul care acopera gusa si pieptul porumbelului. Penele mici ale aripilor vor fi abundente, in special cele de deasupra, care acopera unele pe altele intarind penele secundare.Aripa trebuie sa fie mai scurta decat coada , cu aproximativ 20-25mm .Aripa stransa trebuie sa aiba o lungime de aproximativ 230-240 mm.
Penajul trebuie sa fie fin, elastic, bogat, lucitor, pudrat si sa stea strans lipit de corp.Penele de acoperire trebuie sa fie bine dezvoltate si s a acopere perfect remigile principale si cele secundare. Partea de jos a remigelor trebuie sa fie acoperite de penele de acoperire interne si externe in asa fel incat ,nervura lor sa nu poata fi simtita la palpare.
Carina sternului trebuie sa fie bine dezvoltata, dreapta ,solida si suficient de lunga, peste80 mm si bine asezata in muschii pieptului. Carina trebuie sa fie rotunjita din fata spre spate, apropiindu-se foarte mult de oasele pubiene( furculita).
Oasele pubiene trebuie sa fie bine dezvoltate, solide si sa se reuneasca intr-un unghi cat se poate de mic la extremitatea lor. Ele nu trebuie sa se intinda peste arcul imaginar alcatuit de carina.
Spatele trebuie sa fie lat, neted ,drept, bogat in fulgi si sa se ingusteze lin spre coada.
Crupa face legatura intre spate si coada ,ea trebuie sa continuie armonios linia trasata de spate, cu o latime aproximativ 80 mm. Ea trebuie sa fie bine acoperita cu pene pe toate suprafetele sale depasind spre coada jumatatea acesteia.
Culoare si desen ( pentru participarea intr-o expozitie de club,nationala)
Albastru (de la albastru inchis la albastru deschis, fara pene albe in aripa)
Gut( de la gut inchis la gut deschis, fara pene albe in aripa)
Trestiu( de la trestiu inchis la trestiu deschis),fara puncte negre pe corp sau aripi
Argintiu(argintiu cu guler si argintiu fara guler)fara puncte negre pe corp sau aripi
Greutatea corporala medie 600-700 grame maxim.
Marimea inelului 9 mm ( pentru participarea intr-o expozitie de club,nationala,europeana, obligatoriu inel cu specificatia EE ) porumbei care au si un al doilea inel personalizat, se va inlatura de proprietarul porumbelui inainte de expozitie.



Albumul selectat nu contine nici o poza.







Comentarii album • 0
Acest album nu are incă nici un comentariu.
Trimite mesaj Înapoi Nu poți trimite un mesaj fără conținut! Nu este permisă folosirea de cod HTML in mesaje. Mesajul nu a fost trimis din motive de securitate. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.ro Mesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.ro Mesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Ati trimis prea multe mesaje in ultimul timp. A apărut o eroare în timpul trimiterii mesajului. Vă rog încercați din nou. Mesajul a fost trimis.